Alla inlägg under december 2011

Av Veronica - 27 december 2011 22:52



Jag är den enda i kommunen som inte sett den... men nu ligger den och väntar på mig :)   

Av Veronica - 27 december 2011 22:42



Fin plattång jag fick i julklapp :) I dag har jag och Jack varit och fikat på jobbet och sen köpte vi nytt julpynt till julgranen på skattkistan. Mina katter äter upp pyntet på natten så nu har jag fixat granen för fjärde gången då =/ 


 


I morgon jobbar jag men sen är jag ledig på fredag. Ska skjutsa Jack till Sundsvall då det är pappa nyår :)  

Av Veronica - 26 december 2011 16:12


Min nya snygga lampa som jag fått av en beundrare   

Av Veronica - 26 december 2011 16:08



Har haft en underbar jul och ungarna är supernöjda över sina klappar  ! Just nu sitter Jack i badkaret med super mario och jag tänkte fixa tacos till middag.  

Senare i kväll blir det film och glögg för jag har semester i morgon , myyys    

Av Veronica - 22 december 2011 19:05

 


Dekorerade två tårtor på 20 min ... Blixt Gordon  

Sitter och väntar på att pizzorna ska bli klara som vi beställt .. fett och gott 

Av Veronica - 18 december 2011 16:22



Så här brukar det se ut hos mig en vanlig lördag morgon! En liten Jack som springer i 

kallingar halva dagen ;) Kollar in tv och äter massor av kokta ägg =D   

Av Veronica - 18 december 2011 16:06


Här är mina sötknoppar i en hög. Svarta katten, den randiga, hon med vita benen. Jodå vi har livlig 

fantasi i den här familjen ;) 

I fredags bakade jag morotskaka, ananaspaj, julbakelse, ananasrutor med mandelmaräng plus en deg till dumlekakor. Kul att baka men inte när jag blir störd och smeten står i bunken och blir förstörd. Åker inte kakan direkt in i ugnen så blir det inte bra. En blev misslyckad så den fick jag göra igen. Och baka kan man aldrig skynda på. Det tar sin tid att göra saker.. det tar sin tid i ugnen.

 


I dag har jag städat och städat. Börjar äntligen se något slut på eländet. Jack är hos 

pappa. I går hade dom bakat pepparkakor ( bättre än vad jag gjort med han) Men jag orkar

inte baka hemma när jag gör det hela dagarna. Jack ville gå på drakborgen i dag men hallå 

han måste ju varit där minst tio gånger snart ;)  Finns ingen unge på förskolan som varit där så mycket som han. Dom skulle på kultur huset och fika och sen åka 

och hälsa på farbror och sina kusiner. 

I morgon ska jag på utvecklingssamtal på förskolan. Sen handla julklappar hela dagen :) SEMESTER I MORGON =D 


Av Veronica - 15 december 2011 23:37



Händer inte så mycket i livet än att jag åker till förskolan, jobb, förskola och hem. När jag ser tårtan på bild jag gjorde i dag, så hoppas jag att dom är nöjd att jag missat gravlaxsås    

 


Angelica skrev C-bollar på lådan när hon frös dom. Fina , ser ut som en snölykta :) 

 


Barnsligt gott! Kladdkaka med kaffetopping och högvis med nonstop :) Har gjort en kladdkaka till i kväll men jag tror jag kör på en naturell med pudrat florsocker i morgon!  Finns ju såå mycket gott att toppa en kladdkaka med   

Gjorde även syltbollar som är glutenfria eftersom jag använde potatismjöl! 

Uppe sent för junior är ingen som lägger sig i första taget. Han har blött näsblod två gånger i dag på förskolan/fritids ! SPÄNNANDE tycker han ;) När man är 6 år så finns det inte för många frågor, jag säger alltid " Man blöder näsblod när man sover för lite " Funkar alltid .. nästan jämnt    ( inte i kväll) 


I morgon står morotskaka som prio ett. Ett företag var in och köpte allt vi hade framme och i frysen! Ananaspaj, snickers och dumlekakor, hinner jag det? Nä tror inte det för jag slutar lite tidigare i morgon eftersom junior ska till pappa! 

Nu måste jag gå och sussa bredvid Prins Jack Babbi Vasstand Lortfot Andersson . Skitungen har många namn   

Skapa flashcards