Alla inlägg under augusti 2012

Av Veronica - 27 augusti 2012 23:50

 


Snart fyller killarna år och Jack vill ha ett minecraft huvud . Han har fått kylskåpsmagneter redan. Köpt två dvd filmer och några andra småprylar. Han kommer även att få en surfplatta som jag och Johan köpt åt han. 

Billy ska få denna hade jag tänkt.. 

 

Dom blir nog nöjda och glada mina glin. :) .. mamma blir fattig och jätte smal ;) ( Får väl äta fluglår till lunch ) 

Av Veronica - 21 augusti 2012 23:06

 

Här är min första katt Yatsy som är 9 år nu, norsk skogis och bor numera hos min mamma. Hon gillar inte att det är mycket liv kring henne ( barn och andra katter) Hon har nog inte lämnat mammas gård på över 2 år. Hon trivs i trädgården där hon lätt kan förväxlas med en grå stenprydnad ;) 

Hon jagar råttor i grannens vedhög, sover på altanen eller bara sitter bredvid dammen och halvsover. 

 

I morgon ska jag på BUP utan Jack... och på torsdag blir det narkos på Jack för att göra en magnetröntgen på hans mage. Även blodprover för gluten och laktos. 

Känner redan nu att vi kommer att komma försent... pga av det är kl 7 på morgonen och fastande mage. Suck.. önskar någon kunde vara med och hjälpa till. Men har ingen gjort det förr så klarar jag nog detta också. Är ju jag som alltid går på BUP möten, skolmöten, sjukhus,tandläkare,vabbar, hämtar och lämnar, är jag själv sjuk så kan jag inte vara sjuk ... m.m Just nu är jag hemma och vabbar och hoppas jag gå till jobbet nästa vecka då. 

 

I dag har jag städat hemma.. varit till mamma .. handlat typ 3 gånger för jag är lätt dement ;).. bakat filmjölkslimpa... tvättat 3 maskiner plus 15 andra saker som jag inte orkar skriva. Värdelöst... men det kryper i kroppen på mig och jag kan inte sitta still många minuter. 

 

Nu tänkte jag gå runt och släcka lite.. klockan ringer kl 7 och jag måste se till att Billy kommer på fötter som börjar gymnasium i morgon. Jack ska på skolan och jag hastar vidare där mitt på dagen då :) 

Godnatt 

Av Veronica - 11 augusti 2012 17:58

 

Stor men ändå så liten.. 8 veckor :) Har två lurv och den ena är tingad men denna kille ska vi behålla ! 

Jag är barnledig och findus matlåda gjorde mig sällskap i soffan för en stund sen. Fick ryggskott i tisdags och har rätt ont just nu! Äter alvedon och tradil men ändå gör det ont. Jag tänkte fortsätta slöa resten av kvällen så på återseende. 

Av Veronica - 5 augusti 2012 18:41

Jag är så mesig att blogga, så mesig att jag inte ens kommer ihåg att bloggen finns. Funderade på om det var typsnittet jag inte gillade? Jag tror som så att man sitter på facebook och sen är det liksom bra :) 

 

Haft ett mega utbrott i dag på bägge kidsen och är helt matt nu! Tonåringen är vaken hela nätterna och sover hela dagarna. Det har gått så långt så jag väcker han inte till middag . Why liksom? Finns väl ingen arbetsgivare som väcker en varje morgon för att kolla att man kommer på jobbet! Nä nu jävlar är det hårt mot hårt. 

Den mindre sprutade ner fönstren med en blandning av barnolja, vatten och schampo... och det var som att förlösa en handgranat! Nu är det tredje gången han gör så och han är liksom inte fyra år!! Kompisförbud och data förbud en vecka blev det. 

Jag är fan ingen piga i det här huset. 

Haft semester i fyra veckor och v.a.b i två veckor nu. Apless är jag!! 

Blir nog hemma nån vecka till sen vet jag inte hur jag ska göra? Minsta börjar ju skolan snart! 

Tur den andra vårdnadshavaren kan finna sig själv i godan ro och inte ta ett skit ansvar. Ego!! 

Men det bästa är väl ändå att jag inte känner mer än en som beteer sig på det sättet. Positivt för hur annars skulle världen se ut? 

Ovido - Quiz & Flashcards