Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Veronica - 10 juli 2010 15:45

Gravid är jag inte men ser fan ut som det. Jag har legat i 8 dagar på sjukhuset för brusten blindtarm och nu har jag en inflammation i bukväggen. Går på pencillin och diverse andra saker. Allt jag äter smakar beskt och nu vet jag vad den värsta tabletten är som utlöser detta avsmak för allt är, tradolan. Kul att slippa ha ont ett tag men mindre kul att jag faktiskt måste äta för jag blir dålig på pencillinet. Aldrig får det vara bra då ;)


Ser ut som jag är i sjunde månaden och börjar faktiskt bli nervös över komplikationer. Kanske bukväggen är förstörd? Kanske dom glömt en skål och lite instrument kvar i magen på mig? Är jag försäkrad??? Uj uj....

Nio stygn på magen har jag och det är inte där det gjort ont för det mesta. Nej jag fick en allergisk reaktion av kirurgtejpen på sjukhuset. Innan dom hittade vad som sved och brände på mig över hela kroppen så hann jag med ett ultraljud på min njure. Och den var det inget fel på. Dagen efter ultraljudet hjälper sköterskan mig av med tejpen och vaaaaaa snyyyggt, helt skinnflådd. Nu har jag ett stort jäkla sår på höger sida som kommer att bli ett ärr.

Jag låg i dränage två dagar där och dra ut slangen ur magen var mer äckligt än det gjorde ont faktiskt.


Mina tarmar stannade av vilket dom kan göra efter en sån här operation. Men jag hade så ont hela tiden och fick så mycket morfin att dom kom aldrig i gång.

Spydde hur mycket som helst tills dom kom på mitt i natten... JAAAAA vi sätter en sond på Veronica så slipper hon spy! =( Då skulle jag trycka upp en bedövnings salva i näsan och dra in det. Sen skulle hon sticka slangen genom min näsa och ner i magen. Skulle inte tro det va? Hon fick fyra försök sen bad jag dom försvinna från min säng. Gick upp och spottade blod och hatade allt. =(

Fasta blev det nu och sprutorna började sina på avd 15 under söndagen för jag låg i topp på injektioner där då.

Hade inget emot att fasta för jag började komma in i en fas , vad är bäst? Att slippa spy? Ja då kan jag ligga här flera dygn utan någonting, tänkte jag. Bryr mig inte, skit i samma jag har ju inte sovit på flera dygn ändå =(

Ont hela nätterna och till saken hör att jag vet inte hur ont man ska ha, innan man ska ringa på klockan? Jag menar om man ligger med värkar och ska föda barn så får man ju stå ut. Känslan blev lite samma... ont som ont... det göööör ont som fan.

Ångest att ligga i en säng och veta att det tar sju svåra år att ta sig upp, jag vill spyyy. =( Svettigt, äckligt och en gammal tant som mässade ett ord hela nätterna.

Ja nu är jag hemma och Jack är hos pappa ( for i går) Jack har varit hos mormor medans jag varit på sjukan. Jag får inte lyfta något just nu , och inget tungt på 4 veckor. Känner mig hyffsad men allt är ju relativt.....



Ovido - Quiz & Flashcards