Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Jävla idiotiska ...

Av Veronica - 23 april 2012 23:12

Jag är fan inte född i går eller bakom lagårdsdörren... 


Jag är beviljad kontaktfamilj typ 3 gånger men tyvärr har jag inte fått någon. 

Varför? Jo för vi har gemensam vårdnad. 

Men 1 januari 2012 är det andra bullar. Då har inga frånvarande farsor nåt att säga till om. 

Känns bra för nu kan jag få barnledigt varannan helg. 

Eller 1/2 barnledig i alla fall. För Billy har jag haft hemma utan avlastning sen han var 7 år

, och nu blir han 16 år i sommar. 


Har ingen släkt så jag har ingen alls att förlita mig på, förutom om han skulle sova hos någon kompis. 

Nu gör ju Billy aldrig det då :/ 


Blev lite jobbigt för två somrar sen när jag fick akut blindtarms inflammation och bukhinne inflammation. Jag var tvungen att gå ut från akuten ( fanns ingen mottagning på mobilen) och ringa efter någon som kunde passa ungarna. Blev kvar i 8 dagar på sjukhuset. 


Jag har funderat.. om något händer mig vem fan tar hand om mina barn?? 

Var skitjobbigt på akuten den gången.... när jag väl hade löst problemet för ett dygn så stod läkare 

och väntade på mig i entren. " Vi blev orolig , vi tänkte du drog härifrån" ) Jaaaaa.. jag var nästan på väg också. 

Jag gick till hela långa korridoren till  röntgen. Jag krävde att få gå tillbaka. Men då kommer en överläkare och spänner ögonen i mig. Vet du hur du ser ut invändigt? Näää... svarar jag. 

Bra då lägger du dig på sängen så kommer det en sköterska snart.... 


Uppe på avdelningen efter operation... jag slängde ut två sjuksköterskor från mitt lilla boende. Jag höll på att nita en AT läkare.... Jag krävde att dom skulle väcka mig på natten och ge mig morfin... annars tänkte jag skjuta dom med en luger. Och där ligger jag med lårbensbrotts kärringar... men hallelulia... 

30 grader varmt.. eller det kanske var 300 grader? 


I månads sjukskrivning... och jag ser ut som jag är höggravid. ( sexy) 


Men tack ... gud hör dig men han bryr sig inte.. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards