Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Ojämn

Av Veronica - 27 januari 2012 09:55

 


Min mobil lever sitt eget liv och datorn kraschade häromdagen! Försäkringskassan har 30 dagars 

handläggningstid så mycket till lön fick jag inte. 

Positiv är jag men mer realistisk till livet. Jag är ingen som fjantar runt och tror att " plötsligt så händer det" 

Jag flamsar inte runt och leker teater och skränar och skriker och tycker livet är toppen!!!  ( när livet inte är det) 

Jag flamsar inte runt även om livet är på topp. Jag är nog mer på min vakt och väntar på nästa krig så jag 

är väl förberedd! 

Denna gång var jag inte så förberedd och det har jag bara mig själv att skylla! Men någon förstör mitt liv helt enkelt. Nä nu ska jag inte skylla på någon för jag väljer ju själv mitt umgänge!! Men det är helt enkelt för jag slappnar av och orkar inte tänka.... och då är det någon som käkar upp mig!! 


Ringt BUP har jag och väntar nu på att få en tid dit! Varför lyssnar jag inte på mig själv och går på min magkänsla? Nää jag lyssnar på alla jävla positiva människor som tror det är någon jävla lek??? Jag har ju alltid vetat att något inte är som det ska vara!! Men jag har väl mer eller mindre trott att det är jag som är trött och inte orkar!! I själva verket så har jag slitit ut mig mer än alla jag känner!! 

Ja det är ju en himla tur att man får vad man mäktar med! 


Dagens irri är att jag måste veta om fritids är inne eller ute på morgonen när jag kommer. Dom är alltid ute men i dag inte. Och en sån sak kan bli total katastrof för Jack när vi kommer på morgonen. 

Nu var det något annat inplanerat så därför var dom inne. Nu hade jag tur att Jack accepterade detta! ( Han var påklädd för att vara ute , men jag hade lovat att hjälpa han av med kläderna om dom skulle vara inne! 

När jag ska gå förbi fritids så kommer det en ur personalen och tar tag i Jack " Nu följer jag med dig och hjälper dig med kläderna så säg hejdå åt mamma" Ehhh?? 

Nu är det katastrof på gång..... " Märkte du att jag nu gjorde något som han inte är van vid, säger hon! " 

Nu känner jag mitt eget adrenalin börjar stiga!! Vad fan håller hon på med tänker jag?? 

Har vi börjat med något nytt när det gäller Jack? Fast bara när just hon jobbar?? Har hon någonsin pratat med mig att vi ska göra så här?? 

Nämnas ska väl faktiskt att jag vet inte vad denna människa ens heter?!? 


Nä nu är det hög tid för frukost... 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards