Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Veronica - 28 januari 2009 14:25

Ja hon är väl för himla söt. Sitter oftast i badkaret när jag håller på att sminka mig. I dag blev det en tur i badkaret.. en sväng bland sminket och sen sova i bidén. Och för er yngre som inte vet vad en bidé är så var det sketa modernt runt mitten på 60 till 70 tal. ( min egen uppfattning för jag orkar inte kolla att det stämmer just nu) Men det är ju av mindre betydelse.  Det lilla limegröna badkaret är ett ställe att tvätta puppan i.. eller fötterna , kanske inte samtidigt men en omöjlighet är det nog inte.... ha ha ha! En omöjlighet är det ju inte om man är två... nej nu orkar jag inte mer. Blä

Måste hasta till dagis och hämta katt tuktaren... grrr!!!

Av Veronica - 28 januari 2009 14:14

Mjältsjukan
 
Jag stod på höjden av min levnads branter,
Där vattendragen dela sig och gå
Med skummig bölja hän åt skilda kanter;
Klart var där uppe, där var skönt att stå.
Jag såg åt solen och dess anförvanter,
Som, se'n hon slocknat, skina i det blå;
Jag såg åt jorden, hon var grön och härlig,
Och Gud var god och människan var ärlig.
 
Då steg en mjältsjuk svartalf upp, och plötsligt
Bet sig den svarte vid mitt hjärta fast;
Och se, på en gång allt blev tomt och ödsligt,
Och sol och stjärnor mörknade i hast;
Mitt landskap, nyss så glatt, låg mörkt och höstligt,
Var lund blev gul, var blomsterstängel brast,
All livskraft dog i mitt förfrusna sinne,
Allt mod, all glädje vissnade där inne.


Esaias Tegnér



Hela dikten finns här---

http://vmlinux.org/ilse/lit/tegner2.htm

Av Veronica - 28 januari 2009 01:20

Det här föreställer mina kattungar som försvann helt plötsligt i höstas!!

Hittade dom på bilddagboken! Tråkigt att hon som tog dom inte kan ha alla flingor i paketet! Hon trodde dessa feta och sociala kattungar var vildkatter!! Och av den anledningen så satte hon inte upp några lappar om att hon hittat dom. Jag satte upp lappar.. men någon rev ner dom!!

Nu är det ju så att det var två kullar som försvann! Fem ungar försvann.. två stycken blev kvar hemma! Men dom får väl tro att det är en och samma kull då!!

Ovido - Quiz & Flashcards