Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

idiot

Av Veronica - 12 juni 2010 19:06

Sluta tyck synd om dig själv? Finns det något som jag hatar så är det kvinnor som tror dom är så svaga och försvarslösa.Varför finns det självförsvars kurser till kvinnor? Jo för ni är uppfostrade att tro ni är svaga. Man är fan starkare än man tror. Man kan försvara sig om man är lite smart och inte så förbannat låtsats skör.


Min pappa har då fan inte uppfostrat mig att jag skulle vara någon svagare som tjej . Men han kanske önskade sig en kille? Han var ju löjtnant och min farfar kapten.  Vad vet jag? Men jag kan bara svara för mig själv så har han aldrig sagt åt mig att jag är svag eller det där bär jag, det där fixar jag ...  Har bara utövat detta i sport och det funkade i skolan. Aldrig i vuxen ålder förrän jag träffade mitt ex. Helt säker på att mitt ex tjej var helt enkelt för dum för att fatta något.  

Våldsamma män kommer nog först där på min skitlista. Dom som upplever sin barndom nu i vuxen ålder och agerar utifrån det när det gäller sina barn.Eller det går ut mot flickvän/sambo Eller som mitt ex... skyller allt på mig och hur hans morsa tvingade han hämta lillebror på dagis och spela in glamour varje dag åt henne. Eller hur hon slängde åt han en hundring varje dag för dom skulle äta pizza. Hur han tog dom pengarna till röka och annat ist och lagade mat till lillebror ur hennes kokbok. Nu tror jag faktiskt att man stannar i ålder när man röker för mycket också. Nu pratar jag om att mitt gräs är brunast då!


stackars stackars han då. Och stackars han som jag tog bort som vän då... stackars er. Känns som jag måste kolla på goltuppen nu eller ringa en kill kompis kanske =)

Jag kommer aldrig i hela mitt fucking liv foga mig efter någon annan...... har två barn som tar min tid.. resten tar jag. Sen finns det ingen tid över. Jag har provat på att skaffa mig "nytt" men fy fan säger jag bara.

Vore trevligt om jag fick höra hur det funkar för någon annan som är ensam med barn och nya män??

Annelie... hur var det nu ;P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards