Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Barnledig

Av Veronica - 16 juni 2010 19:55

  Jag är barnledig men inte min katt då. Men hon har ju dom bara i tolv veckor sen flyttar dom hemifrån! Ska lägga ut dom på blocket och priset kommer vara 800 kr/st. Såg någon blogg härifrån trakten och hon ger bort kattungar. Men det skiter jag i för mina är åtminstone värda något! Hon verkar inte ha alla hemma som ger bort dom.Höjer ju inte statusen på katten faktiskt.

Sen kommer hon inte få mer barn för jag ska sterilisera henne i aug-sept.

Gillar verkligen hon för hon har ett psyke som inte är av denna värld. Går inte schasa iväga henne eller att hon blir rädd för något.Snäll och go, jag behöver bara vissla på henne så kommer hon springande.  Hon fick en kull förra sommaren och alla dom ägarna hör av sig med jämna mellanrum till mig. Har man råd med 800 kr för en katt så vet man att dom nog får det bra.


I dag var det examen och jag skjutsade Billy på skolavslutningen. Var rätt så upprörd sen gårdagens kväll, men bet ihop för att Billy inte skulle minnas denna dag som bara skäll och gnäll. Räckte kanske med att jag stormade in i hans rum för att söka efter bortkommna kompisar =(  Han gick med Eddie och åt pizza till middag och just nu är han ute.

På fredag kl nio börjar sommarskolan och håller på i två veckor. Pratade i dag med han om det. Han hade träffat faster Yvonne som tyckte det var bra att han skulle gå. Jag försökte med " det är ju lyxigt att få rå om en lärare hela dagarna" Han flinade och höll med mig. Jag tror och hoppas han gör sitt bästa nu!

Bättre leva på hoppet än att hoppa på levern tror jag....   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards