Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Smink

Av Veronica - 16 juni 2010 21:27

  Jag HADE tre mascarer. Heter det så? Eller heter det mascaror? Men skit samma ni vet vad jag menar. Dom är utkletad som ett stort konstverk på väggen. Två relativa nya ögonskuggor låg på golvet som ett pulver bara häromdagen. I och för sig tag 3 betala för 2 på lindex, MEN ÄNDÅ!

Köpte även förra veckan en stor burk inpackning till håret, den är nu toppad med grumme gul såpa.

Barn kostar en del som alla vet. Swedbank hade en uträkning och den hamnade på 1,3 mille tills dom fyller 18 år. Om jag nu drar bort barnbidraget hamnar vi på ca 1,1 mille ( 233 000 tusen kanske barnbidraget hamnar på?

Nu kommer det roliga. En umgänges förälder vi kallar honom UF , behöver inte betala?? Näää inte om han tjänar lite för dåligt då. Då rycker staten in och i form av underhållsstöd betalas det då ut 1273 kr, Enligt föräldra balken så ska var och en av förälder bistå till försörjning till barnet. Men om jag inte kan det så kan jag inte. Men vem täcker upp för mig då?  Bidraget täcker ju upp för UF??

Vem fan säger att jag har 1273 kr till barnet? Men för att ingen ska gnälla nu så antar vi att jag har 1273 kr då. UF 1273+ jag 1273 + barnbidrag 1050 kr = 3596 kr

Räcker detta till swedbank beräkning?

Näää. det gör det inte. Och det är faktiskt så att barn kostar en hel del.

Om jag räknar på Billy som jag har pension för så närmar vi oss mer sanningen.. Lite mer än vad fattig bidraget till Jack är.

men ändå så är det jag som står för mellan skillnaden?

Skillnad mellan Jack och Billy är rätt mycket faktiskt.

Tänk då att vara den som är UF och inte ha råd. Men du behöver nog inte vända på slantarna mer än mot dig själv kanske???

Var jag orättvis nu? nääää va??? =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards