Alla inlägg den 8 april 2009

Av Veronica - 8 april 2009 23:31

Har varit på info möte på valla skolan! Gick dit positiv och efter var jag ännu mer positiv. Jag kan förstå frågetecken som måste rätas ut. Men alla som pratade är negativ! Ifrågasätter kompetens på lärare,kurator och beslutet. Det var okej att ifrågasätta beslutet om nedläggning tycker jag, tills att beslutet faktiskt var ett faktum. Nu är det så här och det är bara att gilla läget!

Det drog över en halvtimme och jag hade fan sittsår av den plaststolen ;-)!! Och, jag hade Jack hos momma och klockan blev mycket han skulle ju faktiskt sova någon gång!

Vad är man rädd för? Jo att ens tretton åring ska gå ner på stan och driva? Vad är det som är så farligt med stan då? Har aldrig era ungar varit på stan själv? Har aldrig era ungar fått åka bussen själv och gått på badhuset? Har inte en på tretton år trafik vett så ni slipper vara orolig över olyckor?  Men hur tänker då föräldrarna i Sollefteå? Det där med att gå ner på stan, handlar väl om från barnens sida att handla en glass eller slinka in på ett café och köpa en godbit! Vad är det som ska hända?? Någon sa att i sjuan i Långsele får man gå på byn när man börjar sjuan, dom som börjar i sjuan känner sig självständig och stor att nuuuu får vi gå på byn. Då säger en förälder - Jamen det är skillnad på Långsele och Sollefteå på storlek. Jaaaa... men är det negativt?? Herregud tycker ni i Helgum och Graninge lever i en glasbubbla och ska skydda era barn från andra människor och världen! Ifrågasätter håltimmar, ååå vad händer då? Har man inte alltid haft håltimmar på högstadiet? Har det inte alltid funnits skolk?

Tror någon även om Långsele gick ut med att det inte förekom mobbing på skolan att det inte fanns? Klart som korvspad att det finns. Jag vet.. fråga mig, eller fråga Per Grönlund!!

Bussar??? Men jag tog för givet att man lägger schemat så att alla slipper vänta för länge på bussarna! Och självklart att barnen får åka till och från valla, och inte från buss stationen! Helt jäkla självklart från min sida!

Min son har inga problem över att flytta till valla. Kan det handla om att jag aldrig sett det negativt? Jag har inte överfört någon rädsla på honom!

Beträffande valet så vet han en som han vill gå med och det är ingen i hans klass! Väljer han bort hela klassen nu? Kan klassen leva med det?

Ja det kan dom för han väljer ju två till från sin klass =) Barn tror jag är så anpassningsbara! Tänk om varje unge som är tvungen att byta skola skulle ta skada av det. T.o.m det så har jag erfarenhet och vet att det kan bara bli bättre. Och jag säger inte att det kan bli käpp rätt åt helvete men jag tror och hoppas att det kommer bli kanon.

Så se det positivt så känner era barn att detta kommer bli bra!!




Av Veronica - 8 april 2009 00:49

Hjärtat får aldrig rynkor....

Ovido - Quiz & Flashcards