Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Grönt hår

Av Veronica - 22 april 2009 21:53

Japp jag har grönt hår! Alltså det syns bara i visst ljus och det är inte gröööönt utan skimrande grönt ;-) När jag var på Trudes och klippte mig så sa hon det. Och jag har nog aldrig upptäckt det om hon inte sagt det. Men nu är jag riktigt störd av det. I provrum är det ett speciellt sken och då syns det! När jag provar kläder kommer jag av mig och stirrar på håret istället för på kläderna! Nu vet jag vad det beror på! Hög kalkhalt i vattnet och gamla kopparrör! Hur får man bort det då? Man kan ju inte sluta tvätta håret. Tipsen är många, askorbinsyra, c-vitamin, special schampo, rödvin! Ja jag skulle tyckt det var roligare att dricka vinet istället för hälla det i håret ;-) Men KETCHUP??? Ha ha helt sant jätte många som skrivit det. Så i morgon ska jag hälla ketchup i håret och då ska tydligen det gröna försvinna! Ska jag då lyxa till det med en Heinz eller funkar euro shopper? Kanske jag ska ta och tok lyxa till helgen och vräka tomatpuré i håret?

 
 
Ingen bild

Eva

23 april 2009 06:29

Tackar dej för ett gott skratt på morronkvisten och önskar dej lycka till med Hola :o)

 
Ingen bild

M

23 april 2009 07:40

Hej! Hur kommer man i kontakt med denna underbara tandläkare? Vill ha mina barna hos henne jag å...

 
Ingen bild

Veronica

23 april 2009 16:55

Kan höra med henne! Privat tandläkare kan ju vara lite svår att få till barn. Barn är ju lite speciella och kanske inte så samarbets villig! Jag har frågat många förr men dom har tackat nej. Hon är borta nästa vecka nu.. men veckan där på så ska vi dit. Ska smöööööra.. ha ha

 
Ingen bild

M

23 april 2009 20:18

Gör gärna det,snällt av dej...sen vi flyttade hit till Långsele å det är tre år sen så ha mina barn blivit kallad till folktandvården en gång...å nu verka ju det hopplöst å få en tid där...

 
Ingen bild

Veronica

24 april 2009 00:20

Visst är det bara öppet en eller två ggr i veckan här?

 
Ingen bild

M

24 april 2009 07:40

Är bara öppet på onsdagar,å då inte säkert att dom ha en tandläkare...finns nog inte kvar så länge till.Nu ska jag skjutsa mina flickor till deras pappor så jag få lite lugn och ro i helgen:)Hmm,man få kanske inte skriva så...men skönt ä det.

 
Ingen bild

Veronica

24 april 2009 14:36

Jag är också barnledig i helgen SKÖÖÖÖÖÖÖNT ;-)

 
Ingen bild

Veronica

24 april 2009 14:38

Menar halvt barnledig .. men Jack är som tre stycken.. ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards