Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica - 15 juni 2010 00:39

Vet inte vad jag vågar skriva om ? Klockan är mycket och Billy duschar. Han har sovit sen jag var ner på en intervju i dag. Jag hade anmält mig till en intervju på psyk. Isch lät det hemskt? näääe dom är toksnälla där. När jag kom dit så skulle jag svara på ca 40 frågor och därefter blev jag intervjuad och filmad. Handlade om relationer , Hoppsan , jag kom på att jag har ju inga relationer. Jo till barnen och några få utvalda. Men dom frågade om föräldrarmöten, fritidsintressen och så vidare. Jag går inte på föräldrarmöten för vad ska jag där att göra? Jag är ju previligerad att gå på soc möten och ha skit relationer i mitt liv istället. Jag litar på att dom som går på mötena gör sitt bästa. Och sen så var ensamstående och gå på förlädrar möten och annat är ingen hit. Jag känner av detta bara jag hämtar. Lämna Jack är helt annat mot för att hämta. Hämta gör fan alla farsor faktiskt. Jag skuttar in på dagis och det är bara farsor som hämtar..... vad gör mammorna? Funderar på att hämta Jack tidigare pga av detta.

Jag har rätt till dagis heltid och det är bra för Jack. Även om jag inte jobbar heltid. Jag försöker pussla ihop livet.... ingen ska tro att jag har han där för jag är bekväm. Tror någon det så är det fritt fram att byta en vecka..... =)


Av Veronica - 12 juni 2010 19:06

Sluta tyck synd om dig själv? Finns det något som jag hatar så är det kvinnor som tror dom är så svaga och försvarslösa.Varför finns det självförsvars kurser till kvinnor? Jo för ni är uppfostrade att tro ni är svaga. Man är fan starkare än man tror. Man kan försvara sig om man är lite smart och inte så förbannat låtsats skör.


Min pappa har då fan inte uppfostrat mig att jag skulle vara någon svagare som tjej . Men han kanske önskade sig en kille? Han var ju löjtnant och min farfar kapten.  Vad vet jag? Men jag kan bara svara för mig själv så har han aldrig sagt åt mig att jag är svag eller det där bär jag, det där fixar jag ...  Har bara utövat detta i sport och det funkade i skolan. Aldrig i vuxen ålder förrän jag träffade mitt ex. Helt säker på att mitt ex tjej var helt enkelt för dum för att fatta något.  

Våldsamma män kommer nog först där på min skitlista. Dom som upplever sin barndom nu i vuxen ålder och agerar utifrån det när det gäller sina barn.Eller det går ut mot flickvän/sambo Eller som mitt ex... skyller allt på mig och hur hans morsa tvingade han hämta lillebror på dagis och spela in glamour varje dag åt henne. Eller hur hon slängde åt han en hundring varje dag för dom skulle äta pizza. Hur han tog dom pengarna till röka och annat ist och lagade mat till lillebror ur hennes kokbok. Nu tror jag faktiskt att man stannar i ålder när man röker för mycket också. Nu pratar jag om att mitt gräs är brunast då!


stackars stackars han då. Och stackars han som jag tog bort som vän då... stackars er. Känns som jag måste kolla på goltuppen nu eller ringa en kill kompis kanske =)

Jag kommer aldrig i hela mitt fucking liv foga mig efter någon annan...... har två barn som tar min tid.. resten tar jag. Sen finns det ingen tid över. Jag har provat på att skaffa mig "nytt" men fy fan säger jag bara.

Vore trevligt om jag fick höra hur det funkar för någon annan som är ensam med barn och nya män??

Annelie... hur var det nu ;P



Av Veronica - 12 juni 2010 11:52

Ska man rätta barn när dom säger fel? Jag gör det ibland men inte när det kommer såna här saker ur munnen.

" Mamma jag vill ha tandkräm och mjölk " ( Jordgubbskräm och mjölk) Så nu har han sagt det i tre dagar i rad!

Billy sa alltid " Dill Pizza" om Vesuvio när han var liten. Han trodde oregano var dill.

Han sa Dill Pizza tills han gick i tvåan tror jag =) Någon sa åt mig att " du måste ju säga vad det heter åt han" Varför då? Tycker han var skita söt när han sa det.....


Jag hade ett inlägg om en bok jag köpte åt Jack( 090319) och han pekade och sa vad djuren hette.Jag rättade han då men han är så envis så syrran hade i kommentarena en helt logisk förklaring.


 

Häst ( Svankryggig häst)


 

Gris ( skär till färgen med vinteroverall)


 

Ko ( Svensk låglands boskap, svart och vit)




Av Veronica - 11 juni 2010 16:36

Har dom flyttat Sundsvall till ekvatorn? Man har problem om man inte på 14 veckor lyckats ordna någonting. Jag tolkar det att man är lat,bekväm och skiter i allt. Man har stora problem om det varit så hela livet......eller det kanske var otur och alla andras fel som vanligt?

Tänk efter lite så har jag inte så jävla fel! Men upprättelse kommer jag få, men jag tror inte den kommer i den form som jag önskar. Som min fru säger.... KARMA =)


Dagarna har varit lite si och så, stökig tonåring och en liten som har mer energi än han behöver! Fruktansvärt trött på kvällarna och när jag vaknat är jag ändå inte utvilad. Lider av tristess tror jag. Jack ska sova hos momma i morgon, hon ser nog att jag är less att inte ta mig utanför dörren någon kväll eller helg.

Men jag vet hur det kommer bli, jag kommer prioritera att vara hemma ensam.

Just nu har inte Billy kommit hem till middagen och mobilen ligger här. Vet precis vad han kommer säga " du sa inte vilken tid vi skulle äta" Till saken hör att vi äter samma tid varje dag   Eller när jag inte får upp han på morgonen och till slut åker jag på jobbet i alla fall " Du väckte mig inte" Har aldrig sett någon som är så medvetslös på morgonen. 

Just nu hatar jag pollen och allergi tabletter hjälper inte 100% längre. Linserna känns hela tiden torra och smutsiga. Längtar tills detta anfall av pollen är över snart!

Jag ska nu fortsätta med min evighets tvätt... see you.











Av Veronica - 9 juni 2010 15:12

 

Snart dags för examen och Billy ska gå sommarskola i några veckor. Kul att han självmant gick med på det! Inte bestämt än vilka ämnen han ska läsa först och främst. Var på ännu ett möte på skolan i går då med mentor,rektor och kurator.Efter hade jag och skolkurator ett möte också. Tog väl 2 timmar allt som allt. Jag har letat runt lite efter något sommarjobb till Billy med. Han behöver något att pyssla med några dagar i veckan. Verkar kanske fixa sig med det =) Återkommer om det skulle funka.


Hastade upp till Långsele igen för att städa ur bilen, hade besiktning på den då.

Mötte upp Billy på stan som skulle köpa examenskläder. Som tur hämtade mamma Jack på dagis så jag slapp en tredje gång upp till Långsele då.

Mamma hade tagit med Jacks cykel hem och någon skulle laga hans punkering. Jag vet knappt hur man gör, och jag är inte intresserad att lära mig heller.

Slängde i mig en macka hos mamma för jag hade inte ätit på hela dagen. Kändes som jag höll på att svimma.

Jack vägrade naturligvis att åka från mamma så det blev rätt livat då, men med lite mutor så följde han med ;-)

I väg och handlade för att sen hem och laga middag.


Det var min dag och den slutade absolut inte där.. men jag ids inte skriva vad jag gör varje dag helt enkelt. Men i stora hela så har jag det jag gör!

Mest saker som är utrbotat tråkigt då.Känner mig absolut inte duktig för att jag gör en massa saker då. Duktig och nöjd känner jag mig när jag lyckats lägga mig på soffan en kvart och kollar på tvn.....jag har inte ro i kroppen att ligga där. Får fan magsår och blir super stressad. =(

Sov från 22 till 9 i morse... känner mig inte ett dugg utvilad bara megatrött.

Nu ska jag snart iväg på utvecklings samtal på dagis och i morgon till doktorn.

Jo jag har hunnit jobba några timmar i dag iaf. Blir så kallt där jag är... brrr.Kanske man ska göra som Nettan och leta fram långkallingarna ;P

Ska sanningen fram så orkar jag helt enkelt inte vara social med någon.

Men i mitt nästa liv kanske det blir bättre då......

Oj 10 min kvar.. nu måste jag dra...

Tjing










Av Veronica - 6 juni 2010 21:28

Ännu trött och slut men det finns hopp om livet ! Har pratat med tre kära vänner i dag som är kloka då!

Dom kan jag prata med och jag får massa energi av dom! Härligt =)

Just nu ligger Jack i sängen och är hysterisk. Klockan är för tidigt att sova enligt honom då =S


Enligt "kniven mot strupen" så ser det ut så här....

Måndag :Korv

Tisdag: Fläsk eller fisk

Onsdag: Färs

Torsdag: Soppa

Fredag: Kött

Lördag: Paj

Söndag: Rester


I dag blev det pytti panna,ägg och rödbetor för vem vågar göra annat?





Av Veronica - 5 juni 2010 19:58

Är så trött så jag skulle kunna betala för att få sova en stund. Om man är två så kan ju alltid en gå och sova. Men fan vad detta sliter på mig. Tror inte någon tänker på det att jag ALDRIG kan gå och vila när jag känner för det.

Sliter så mycket så jag är inte intresserad av att vara social med andra. Är alltid för trött för det. Märklig tillvaro men det ska bli ändring på det nu. Har sökt egen vårdnad och ska söka kontakt familj. För min egen skull och för ungarnas skull. Det innebär att jag och Billy får mer tid ev varannan helg.

Vem som helst fattar väl att man måste få tid någon gång för sig själv. 

Jag hoppas detta går snabbt så jag slipper vänta ett år. Känner jag rätt så är detta en process likt allt andra som bara ska jävlas och ta tid......

Av Veronica - 5 juni 2010 13:08

Har mest bara varit irriterad nu, men solen skiner igen på himlen och nu känns det ok!   

Jag vaknade halv sju i morse och Jack låg i min säng. Jag kan helt enkelt inte låta bli att peta på han så han vaknar. Tror varje gång att han ska ligga där och mysa och titta på tv med mig =/ Gör han ju inte då! Det är två hundra knutar direkt så jag klev upp då.


Eftersom jag och mitt ex absolut inte kan ha en dialog varken via sms,telefon eller öga mot öga, så vill jag klargöra vissa saker här.

Jag har aldrig nekat han att ha Jack. Jag kan ställa upp att skjutsa men jag vill då veta det i god tid och inte dagen innan. Jag vill kunna säga nej att skjutsa när det inte passar mig.

Det kostar en del att åka över 40 mil på en helg. Och det lilla jag någonsin får vara barnledig så är det bara skitjobbigt att sitta och köra bil då. Är det för mycket begärt det?

Jag skulle aldrig neka han att ha Jack för det vore ett stort hån mot Billy, som ingen pappa har.Skulle aldrig neka mer än om han far illa. Undrar ibland hur Billy tänker? Han har ingen pappa och sen finns det pappor som bara väljer bort sina barn? ( 13 veckor har jag haft Jack nu)


Och varför har vi gemensam vårdnad? Jag vet inte ens hans adress? Någon måste ju fatta vissa beslut och det har inget med umgänget att göra.

Att då tvingas få en underskrift för att man flyttar tvärs över gatan är för mycket helt enkelt. Blev utan underhåll i några månader plus återbetalnings skyldig en månad pga av ingen skrev på flytten för Jack.

Folkbokföringen fick fatta detta beslut efter några månader.

Hur svårt kan det vara att vara förälder på avstånd?? Jobbigt??

Om jag tar alla problem som uppstår vardag som helg med barnen... kan jag väl få slippa engagera mig i lämning och hämtning vid umgänge!!

Billy har fått stå tillbaka hela tiden pga att Jack tar mycket tid. Vilket har gjort att jag tvingas söka en kontaktperson på ungdoms teamet till Billy.

Detta skulle aldrig inträffa om det fanns ett fungerande umgänge så jag kunde avsätta tid till Billy.

Det är svårt att ha 9 år mellan dom. Aktiviteter tillsammans funkar inte då. Säger nog sig själv det ;-) Billy tycker Jack är pinsam och en äckelpotta.. haha.

Jack skvallrar allt vad Billy gör till mig =D Hur bra som helst att ha en liten spion ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards