Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Veronica - 4 maj 2010 22:22

     

Åååå faaan... är det fotbolls VM i sommar!! Jäkla tur man håller ögonen öppen och lusläser tidningarna...

Av Veronica - 4 maj 2010 17:09

 

Jag har gått med i makalösa föräldrar för en tid sedan! När man ofta blir diskriminerad som ensamstående förälder så kändes det helt rätt att gå med här.

Jag behövde inte många musklick för att direkt hitta saker där kärnfamiljen har subventioner och rabatter. Ta till ett exempel att gå på badhuset, djurparken, cirkus, tivioli, till och med Ingvar den snåle fan räknar med att det är två vuxna och två barn på IKEA family.


Bara att jobba obekväma arbetstider är ju ett kapitel för sig. Nattdagis är det tusen års kö till och det finns inte i alla kommuner.

Har själv jobbat till 18,30 nästan varje dag och två lördagar av tre i många år. Jag vet hur det är att springa från jobbet och köra i överljudsfart, eller nästan då =P, från Ramsele eller Sollefteå och till dagis/fritids . Alltid sist och då har han fått äta middag på dagis/fritids.  =D. Nu pratar jag om storsonen då. Vissa lördagar när jag jobbat har jag faktiskt inte ens haft barnvakt till det. Utan jag har fått släpa med mig spel och videofilmer och satt han i lunchrummet.

Ingen ska ju tvinga mig att ha kontorstider bara för att jag är ensamstående. Tycker att samhället måste stötta ensamstående och det är vad makalösa föräldrar  gör!


Det här var väl varda ord som jag fann där....=)  


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 











Kul

Av Veronica - 4 maj 2010 10:06

 

Ja då åker man på att betala en påfyllning av en brandsläckare. Jag kan trösta mig med att vi ska dela det på tre.

Jävligt onödigt att sno den, men själva behållaren lämnade dom tillbaka.

Har nyss ringt veolia för att kolla om hans busskort finns där, men det var ju bara att glömma. 500 kr i busskort sen han började på valla..yeeeea


Mia.. det var jag som " kollade " kan ta det på mailen ist. Men lite jäkla tur ska man väl ändå ha.. =D .

Ovido - Quiz & Flashcards