Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Veronica - 1 mars 2009 23:48

Men jag har varit tillsammans med någon i åtta år. Läs 8 om du föredrar det. Väldans trevligt. Bråkade aldrig, och då sitter jag inte här och förskönar något! Aldrig att vi tjafsade om skitsaker. Vad berodde det på? Jo vi brukade heja på varandra i dörren skulle jag tro! ha ha!

Han jobbade jämnt.. jag jobbade också jämnt men han jobbade typ mer än mig på papper så man får lön, eller kan skriva en faktura ! Jag jobbade heltid och sen jobbade jag heltid i hemmet och heltid med min häst! Men i mitt lönekuvert stod det jobba på konsum med frukt och grönt! I hans stod det jobba 16 timmar per dygn och betalt dessutom! För att? Ja han har aldrig fixat det utan mig!! Absolut inget ont om han( en kille som är mycket bra på det han gör) ! Men tänk till lite innan ni blir hemmafru eller lyxfru! Se till att du får pröjs för det! Eller se till att ni har något att luta er emot när det stormar! Eller ännu bättre tänk inte tanken... så kanske vi blir jämnställda någon gång! =)


Av Veronica - 1 mars 2009 20:56

Måste klippa mig igen! Fy fan säger jag bara. Det är väl satan vad jag svär jämnt i bloggen. Jag ska skärpa mig,promise! Det är bara ett utfyllnadsord som trycker lite extra på att jag menar allvar! ;-)

Nu råkar det kosta 150 spänn att tvätta.klippa.föna och grejs i håret i Kista gallerian. Jodå jag var där i Sept och fixade till lite! Sen klippte jag mig inte förrän nu för några veckor sen. Nu tar jag plats på Trudes i Solle. En lärling klipper mig och fixar en toning! Tar sju svåra år och sittsår i rumpan innan hon är klar. Sen vill människan ha 831 kr för vad? Ursäkta men så jävla nöjd var jag inte så jag log falskt när hon sa det! Var i Sundsvall för några veckor sen. I Skönsberg erbjöd dom tvätt,klippning,föning och klegg för 120 spänn! Tänk till lite nu! Man kan få lös en biljett för en krona på tradera till sthlm. Ok.. runt 250-300 i normala fall, men har man tur så kostar det inte mer!  Klippning för 150 kr! Något fel i världen tycker jag! 3 timmar och 19 minuter till sthlm med x2000 från Sundsvall! Men herregud.. snart känns det som att det tickar in pengar på kontot med mina uträkningar. =) ÅSSÅ SMART DÅ!! =)

Av Veronica - 1 mars 2009 17:14

Men vilken trevlig liten fest jag var på igår. Halva Långsele såg ut att ha trevligt ! En sjuttonåring som var full som en kastrull och förstod inte att man inte får dricka när man är sjutton på krogen! En vakt som gick omkring med skottsäker väst! Någon som skulle prata när jag höll på frysa ihjäl utanför. Födelsedagsbarnet blev lobbad för vakten hade tråkigt och fick inte använda sitt batong! Vem bjöd födelsedags barnet på en tolva sprit med bacon? =) Och varför får man inte välja själv om man ska frysa ihjäl ute? ;-) Nej ta aldrig av er skjortan för det kommer sluta med en natt på ungkarls hotellet guldkusten!




Ovido - Quiz & Flashcards