Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Veronica - 10 mars 2009 22:55

Recept

1 liter Filmjölk

4 dl Ljus sirap

4 tsk Bikarbonat

ca 1 kg Rågsikt

(Degen ska vara smetig)

Smörj och mjöla 3 avlånga brödformar eller

avlånga sockerkaksformar.

125grader i ca 1,5 timme längst ner

i ugnen. Jag brukar ha längre. Bara att provsticka!


Sen är det bara att låsa in sig och äta =)






Av Veronica - 10 mars 2009 10:39

Kanske inte stämmer för alla barn. Men jag gick runt med Billy och gungande till Bruce Springsteen, och hög volym dessutom! Runt runt gick jag i tvrummet så det är säkert spår i parketten fortfarande där! Såvidare dom inte slipat om det! =)

Somnade på ett kick och eftersom han inte somnade till någon soft speldosa så behövde jag aldrig tassa på tå för att han skulle vakna heller!

Hur jag/vi gjorde med Jack har jag glömt! Dåligt minne, eller det är ju som dom säger. Gamla människor brukar minnas  vad som hände för 50 år sen men inte vad som hände i går! ;-) Jag älskar att glädja andra med det faktumet! Och jag älskar att håna och vara rolig på min egen bekostnad! =)

Galghumor kan man inte leva utan heller! Mycket man inte kan leva utan!

Ögonfransböjare - diskmaskin - spöken och fjortisar!!!

Dom förgyller min vardag!!

Av Veronica - 10 mars 2009 07:43

Sitter och väntar på att få gå på dagis! Vi ska inte vara där förrän kl nio så det finns tid för " Casper" en stund.=)

Somnade kl tio i går på soffan och vaknade halv sju nu på morgonen! Tror jag ska göra ett stort rött kryss i almanackan! Jag somnar aldrig i soffan nämligen, och absolut inte den tiden brukar jag somna!

Vore helt underbart att sluta sin gröna den tiden så man får lite kvalitéts sömn.=) Sömnpiller i all ära men i yttersta nödfall! Tror inte på någon konstgjord sömn då! Har alltid varit nattuggla på grund av dom arbeten jag haft. Då börjar man inte direkt på morgonen men jobbar till långt efter normal middagstid! Har passat mig utmärkt genom alla år, vet inte av något annat!


Ovido - Quiz & Flashcards