Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Veronica - 19 mars 2009 23:58

Man ska döpa sin ångest heter det! Jag nöjde mig inte bara med ett namn utan min ångest är en sånt äckligt djur, som gör mig så illamående så jag kan knappt titta på bilden! Gråsugga!

Jobbade på en handelsträdgård när jag var runt 15 år! Minns det här som igår! Längst ned i ett av växthusen så hamnade blommor som levde ett tag där bara för att slängas senare! Ungefär som rester som hamnar i kylen fastän man vet att ingen kommer att äta upp det! Det ska liksom mellanlanda där ändå?? När jag lyfte på krukorna så kryllade det alltid av gråsuggor. Fan jag blir äcklad av att bara skriva det här! För ett bra tag sen så läste jag i AB att någon/några fiskat upp gigantiska gråsuggor ur havet! Bara bilden fick mig nästan att spy =(!!!! 1,7 KG GRÅSUGGA!! Blinda och nästan genomskinliga! Lever två kilometer ner i havet och livnär sig på djur som simmat i sitt eget piss naturligvis!

I 160 miljoner år har dom varit där utan människans vetskap!

KUNDE DOM INTE FÅTT VARIT KVAR DÄR DÅ? SÅ HAR JAG SLUPPIT SE DETTA ONÖDIGA DJUR??

Och namnet är inte gråsugga på min ångest, utan Grådask! Och för er som inte vet vad det är så tänker jag inte närmare gå in på det, utan det är portvin helt enkelt. Men det är det äckligaste namnet jag vet i hela systembolagets sortiment! Och visst har jag rätt, " Portvinet med det märkliga namnet " !!

Så har ni ångest, testa och döp den! Lovar att ni inte vill ha en gråsugga eller något annat snusk i kroppen!!

Sov gott!!

Av Veronica - 19 mars 2009 18:37

I dag köpte vi en djurbok =) När vi kom hem så frågade jag Jack vad djuren hette.....helt glasklart =P

Av Veronica - 19 mars 2009 18:36

Av Veronica - 19 mars 2009 18:35

Ovido - Quiz & Flashcards