Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

död

Av Veronica - 8 juni 2009 22:51

Ringer pappa och ingen svarar. Syrran ringer och säger att han inte svarar! Jag säger det är lugnt han har säkert slarvat ner mobilen på golvet. Jag fixar barnvakt till Billy. Jag åker dit. Öppnar porten och känner att jag har ingen brådska. Jag tar inte hissen.. jag går sakta i trappen. Ställer mig utanför hans dörr och hör hög musik från radion. Innan jag öppnar dörren och redan när jag stod nere i trappen så vet jag att pappa är död. Jag går in och finner pappa insvept i en vit fleece jacka helt naken. Död! Dagen innan hade jag bönat och bett att vi skulle ta ambulans in till sjukhuset. Men han ville ha ett dygn till på sig att fixa till sig. Dagen innan skrek jag åt han - din jävla nolla din jävla egoist, inne från köket. Jag orkade inte titta på han. Han ringde mig några dagar innan och sa - Lonkan ( smeknamn  på mig som liten ) jag har cancer jag vill inte att du ska höra det på byn. Jag ska åka buss till Umeå för att stråla mig. - Jag ringde syster och sa detta och frågade vad jag skulle göra. Ok... klart jag skjutsar farsan till Umeå. Har ni haft någon cancer sjuk människa i bilen någon gång? Luktar sött och för jävligt! Satt med rutorna öppen hela vägen till Umeå. Men jag och pappa hade inte haft någon kontakt sen Thomas dog så han gav mig sitt mobilnr på sjukhuset när jag lämnade av han. Jag ringde han någon gång. Han var förbannad för dom hade dragit en tand på han utan att säga något. Han var nedsövd och blev tatuerad på insidan av kinden där tumören var. Jag sa - men sluta gnäll jävla kärring! Han skrattade lite.. men tyckte nog jag var en jävel! Ja pappa åkte hem och jag satt i hans kök. Han läste egna skrivna dikter för mig. Han klagade för han hade ont i ryggen. Han drog upp tröjan och frågade mig om han hade blåmärken? Nej du har inte det. Men en jävulska hosta hade han. Han dog.....OCH HAN DOG AV LUNGINFLAMMATION.. vad annars????? jävla skit vård i sverige säger jag bara!!!

 
 
Sara

Sara

8 juni 2009 23:54

men usch är det här sant? gud va hemskt!

http://www.sarasliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Veronica

9 juni 2009 00:16

Ja...fast lite värre... jag gjorde det lite finare..

 
Lollo

Lollo

9 juni 2009 01:12

Brukar inte läsa din blogg i vanliga fall men nu när jag har läst lite så ser jag ju att du verkar ha ett jävligt tungt och jobbigt liv.. kan inte se speciellt mycket positivt som sker i ditt liv. Först trodde jag bara (efter allt snack på byn och stan man hört om dig) att du va en egocentrisk, sur, bitter och grinig gammal kärring som helt enkelt inte hade bättre för sig på dagarna än att snoka runt bland kommunens ungdomars bloggar och lägga näsan i blöt, fast nu känner jag faktiskt mest bara sympati och medlidande för dig och kan faktiskt ha förståelse till varför du betér dig som du gör :-/ Nä keep it up, det som inte dödar det härdar.

http://diivan.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

9 juni 2009 06:02

Ja usch.. förstår att det är jobbigt. Är det på årsdagen idag?

http://www.tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Veronica

10 juni 2009 22:59

Nää lollo ditt lilla stycke jag snokar inte på din eller andras skit bloggar ska du veta. Du är en helt totalt värdelös människa.. eller vad säger dom. Allas våra Lollo!! Du har ett värdelöst liv.. kanske någon bokstavs kombination.. testa mig!!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards