Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

BVC

Av Veronica - 17 mars 2009 11:46

Nu i morse var vi på Bvc och treårs kontroll! Ritade ballonger och sparkade boll. Väga och mäta sig vägrade han, hoppa också för den delen! Ett under att jag fick av han kläderna där inne. Ja jag har ju skrivit det förut, ENVIS!! Dagis har ju varit så orolig för hans tal. Alltså såååå orolig att dom inte pratat med mig utan med andra! Jag blev erbjuden talpedagog och tackade ja. Nu fick jag reda på att talpedagogen inte prioriterar Jack och personalen är sååååå oroad över hans tal!  Så dom har lagt över det här på rektorn som ska trycka på talpedagogen! Läs det här igen.... Personalen är så orolig att dom redan innan dom ens pratat med mig hunnit säga till rektorn!!!! Jag frågade Bvc sköterskan vad hon tyckte och hon var inge oroad över Jacks tal. Och det är ju inte jag heller!! 

Mycket där borta som är märkligt! Fick en lista för ett tag sen om kläder som barnen ska ha i sin låda eller hylla. Nu är det så att jag vet vad som ska ligga där men jag checkade av där när jag ändå höll i lappen! Hade allt där! I går när jag hämtar Jack på dagis springer han omkring utan strumpor! Jag frågar om han tagit av sig någonstans, jag vet att han inte skulle göra det men ville höra vart dom var! Dom satt nämligen kvar blöta i skorna.Ok dom var blöt men det fanns ju nya i lådan. Allt enligt listan!

I torsdags när jag kom hem och skulle byta blöja vid 16 så upptäcker jag att han har samma blöja på sig som när jag lämnade han på morgonen. Okej kan kanske hända jag vet inte jag har aldrig jobbat på något dagis. Men det kändes som om Jack lika väl skulle kunna försvinna därifrån!

Jag tycker det är så mycket gör si så  och regler ... men ibland är det som dom reglerna bara skrivs för att någon har lite att göra.

Var tvungen att sätta in ett kort när Jack är ca 3 månader och åååå vad lättsamt det var att gå på Bvc! =)



 
 
Malin

Malin

17 mars 2009 13:06

Har hittat hit från Carolas blogg. Va fint du skrev om henne!
Märkligt det med talpedagogen. De första man brukar tala med är föräldrar innan man ber om hjälp. Blöjan är helt oacceptabelt. Usch va otäckt det ska ha känts för Jack. Från en en annan mamma från samma dagis och som jobbar på ett själv :-)

http://www.metrobloggen.se/norenius

 
Ingen bild

Tjjöööta !

17 mars 2009 13:16

Be BVC sköterskan skriva intyg över att hon minsan inte är oroad över hans tal och ge dagis..då kanske dom håller käft en stund. Själv skulle jag tycka det var himla skönt med ungar som inte pratar å tjatar så mycket..skööönt !

 
Ingen bild

Veronica

17 mars 2009 13:47

Han har ju pratat väldigt otydligt och lite! Men efter jul lovet så lossnade det mycket! Han babblar dagarna i ändan så det är därför jag inte oroar mig. Det kommer ju mer och mer för varje dag!
Och grejen med blöjan var att jag har up and go hemma och skickar han i up and go på morgonen.Jag har euroshopper på dagis! Jag trodde jag var helt sinnes förvirrad. Blöjan var för tung för att blivit bytt efter mellis.. jag grävde i soppåsen för att få bevis för min förvirring. Kan inte vara möjligt tänkte jag.. aha man får ha up and go på dagis tänkte jag! Men fallet var att han blev missad hela dagen.
Dom bad om ursäkt dagen efter så ok. Men grejen är att jag alltid tyckt det är så rörigt där inne sen det blev en stor avdelning. Kanske ligger något i det jag tänker!

 
Ingen bild

Veronica

17 mars 2009 13:51

"Tjjöööta" Bvc sköterskan sa att hon inte var orolig men var jag det så kunde hon fixa talpedagog. Men om inte så ska han ju på fyraårs kontroll nu till hösten och det är då man brukar skriva remiss om talet är dåligt. Rätta mig om jag har fel nu men jag tyckte hon sa så!!

 
Carola

Carola

17 mars 2009 14:00

Hmm jag blir förvånad över hur vissa beter sig...
Gud sååå sööööt han är, han måste vara lika mamma ;)

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

17 mars 2009 14:01

Jag upplever det också som mer rörigt nu, fast man jämför kanske med lugnet på Prickan? Vore nog smidigast om de hade två avdelningar men hade öppet emellan vissa stunder på dagen.

http://www.metrobloggen.se/norenius

 
Ingen bild

Veronica

17 mars 2009 14:04

Jag har ju haft Billy på randan/rutan innan det blev en stor avd humlan! Så jag vet att det inte var så här! Det var som prickan och ärtan fast lite mer fart på barna =)

 
Ingen bild

Veronica

17 mars 2009 14:06

"Carola" Ja absolut är han lik mig ;-) och det är väl bara erkänna den här envisheten på en gång då. Jaaa han har ärvt mamma.. ha ha

 
Carola

Carola

17 mars 2009 14:21

Det ante mig att det var därifrån den kom... ;)

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Trasselsudd

17 mars 2009 15:03

Tycker det är otroligt att dom kan glömma bort ett barn å inte byta blöja hmmmm talet tror jag inte du behöver oroa dig för min son talade väldigt lite å när han sa nått begrepp man inte ett smack men en vacker dag så lossnade allt.Å då var det ingen hejd på allt pratande.

 
Gabriell

Gabriell

17 mars 2009 16:44

Du jag är den första att skriva under på att Jack kan babbla sönder öronen på en(tur man är öronbarn med selektiv tinitus).
Den skillnad det är på hans tal från hösten till nu är enorm!
Han är en supergo unge med en massa energi sen är han värre än en papegoja på att härma allt man säger."lilla puuuret" =P
Tycker inte hans tal är sämre än andras =)
Tycker faktiskt att personalen på dagis borde sopa sin egen bro lite för dom verkar ha dålig koll på det mesta =(

http://kingboo.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

18 mars 2009 06:18

Men va faaan sådär får det absolut inte gå till!! Jag vet långsele och allt men du måste ställa krav. Var inte rädd för att vara obekväm. Gå till rektorn angående blöjan. Det hände Smilla när hon var liten och då var det rektorn som gällde. Sen att dom inte kontaktar dig... Ta ett allvarligt snack med personalen först att du är orolig och att det känns som han kan försvinna sen om det inte blir bättre går du till rektorn. Ta upp blöjan igen också. Vilket jävla skitdagis!

http://www.tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com

 
Ingen bild

Veronica

18 mars 2009 11:19

Det har du rätt i att jag skulle ha kontaktat rektorn, men nu sa jag att ok det gjorde inget! Och det kändes lite fånigt att jag först då skulle säga en sak till personalen och sen sprungit till rektorn och gnällt! Har inte dagis personalen täta konferanser/möten där sånt här tas upp? Det brister ju i rutinerna någonstans. Och tas sånt här upp så behöver det inte upprepas igen! Men jag kanske har fel? Jag har faktiskt varit med om en hel del när det gäller både Billy och Jack! Men det är inte lika allvarligt, men lite irriterande! När Jack gick på småbarnsavd så gick hela ordinarie personalen på semester samtidigt!!Jack skulle ha en liten nappflaska med en skvätt mjölk (använde inte napp då)! Ena dagen jag kom så gnällde personalen att han var omöjlig att få han att somna. Då vet dom inte om nappflaskan. Nästa dag så sov han inte igen.. för dom hade glömt mjölken. Tredje gången så har dom glömt nappflaskan igen och är ute och drar han i barnvagn. Ja du.. Jack hade aldrig sovit ute i barnvagn för han vaknade alltid på en gång! Och personalen känner inte jag för dom är från Helgum!! Sen blev han omöjlig att lämna på morgonen..kontigt? Nej inte ett dugg!
Jag har varit med om att jag blir uppringd på jobbet av någon irriterad sommarpersonal som frågar om jag hade tänkt hämta Billy?? Då har mina tider försvunnit? Märkligt va? sådär mitt i veckan så försvinner mitt schema! ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards