Alla inlägg under mars 2009

Av Veronica - 25 mars 2009 01:39

Jaha och här sitter jag med för pigg hjärna och trött kropp =P

Jag har fått ett uppdrag och nu sitter jag och tänker var,när och hur jag ska lägga upp det =)

Alltid kul att hjälpa någon! Får se om jag hinner publicera mitt lilla arbete till helgen ;-)

Önskar just nu att John Blund kunde komma hit och kasta pulver i ansiktet på mig! Ja ja ingen katastrof för jag har ingen tid att passa i morgon ( läs i dag)!!

Av Veronica - 24 mars 2009 18:39

Höll på att få ett mindre psyk utbrott i morse! Jag kom nämligen inte ut på internet, eller rättare sagt kom ingenstans:-/!!! Ringde och väckte Bill Gate och grät en skvätt så han flög hit! Delfilibrator och några böner så kvicknade Mr compaq till igen =) Undrar ni över att min heter Mr? Kom igen nu, krånglar och surnar till rätt ofta då ...öhhhh =p

Av Veronica - 23 mars 2009 14:30

Bra till dagis där Jack ändå ser ut som han  suttit i mat tallriken på lunchen ;-)

Av Veronica - 23 mars 2009 08:59

Gjorde tacopaj i lördags men har inget exakt recept ;-)


700 gr köttfärs

1 1/2 påse tacokrydda ( old el paso ) Santa maria går bort =)

1 brk kross tomat

1 röd paprika

2-3 vitlöks klyftor

2 tsk sambal oelek

2 brk creme fraiche

300 gr philadelfia ost

purjolök

riven ost


Blanda creme fraiche och philadelfia ost och bred ut i en gratängform.

Stek köttfärs och blanda i tärnad paprika,krydda, vitlök,kross tomater och sambal!

Bred ut köttfärsen i formen! strö över purjo och riven ost.

225 grader i ca 15-20 min

Servera med nacho chips och sallad!





Av Veronica - 23 mars 2009 07:51

Här ligger nu lill killen med 39,5 i feber =( Tycker det är rätt mycket för att vara nu på morgonen! Ska ge han lite alvedon nu så blir det nog bättre om en stund!

Av Veronica - 22 mars 2009 20:48

Äntligen har jag hittat receptet!! =P Receptet förutsätter att du har frysta korvbröd annars så vet jag inte hur man ska göra.. ?? =P

Av Veronica - 21 mars 2009 10:09

Vaknade före sju i morse =S Men jag somnade före tolv i går så det kanske inte var så konstigt då! Var så vansinnigt trött hela dagen i går. Just nu sitter jag och lurar på auktioner på tradera =)! Har vunnit tolv auktioner nu till priset av nästan gratis då =)!! Har väl tio till nu som snart går ut!

Hade tänkt komma igång och sälja igen men det verkar sitta i tjära då ;-)

I kväll blir det tacopaj och naturligvis corona till det!! (tips från coachen;-)


Av Veronica - 20 mars 2009 22:49

Vill man höja myshets faktorn på fredag kväll, kan man ju alltid gå in på Billys rum! I hans fotpall finns allt för en trevlig stund tillsammans! Bättre än sällskaps spel faktiskt =P Hjärngympa!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards