Alla inlägg under mars 2009

Av Veronica - 14 mars 2009 00:49

Finns inget som tar så mycket tid och energi! Jag pratar och pratar.. informationen verkar hamna någon helt annanstans! Fruktansvärt irriterande, men värre saker än så har jag varit med om! Just nu bryr jag mig varken om det ena eller det andra! Tlött,tlött =)

Nu ska jag gå och sova för i natt sov jag inte många timmar. Men i morgon har jag sovmorgon, sååå skönt!

Dröm sött..


Av Veronica - 13 mars 2009 23:23

Stod och väntade uppe hos Gabriell och ropade på häääästarna! =)

Isac kom fram och verkade vara världsvan linslus! Den andra som inte ens kan stava namnet på åt,åt och åt! Ja tristare polare kunde han då inte ha! ;-) Tänkte på en sak när jag stod där, på hästkrafter naturligtvis! För i hagen stod det två hästar och utanför en massa! En manlig leksak helt enkelt! Men det är mycket tuffare att förflytta några hundra kilo häst med tyngd,vikt och hjälper!! Köra en sån där plåtburk kan väl vilken som helst! =)

Av Veronica - 13 mars 2009 22:52

I helgen är jag till hälften barnledig! Är sååå skönt att bara slippa springa och jaga Jack jämnt! För det är mycket energi och spring i den killen! =) Kan få vila min kropp varannnan helg, det är jag värd! ;-) Han ser smal ut men väger bly! Treårs trots så man tror väggarna ska rasa ihop här ibland! Envis har han alltid varit. Sen han fick en sked i handen har man aldrig fått mata han! Man kan inte stoppa något i hans mun utan att han måste ta det i handen och studera vad tusan det är! Alltid varit kinkig vilka kläder han har. Är det något nytt så kan han endera bara vägra eller gallskrika, han ska helt enkelt inte ha det på sig! Och får man på han något nytt så tittar han och studerar sig själv! Billy var aldrig så. Jag fick ta på han exakt vad som helst! Jag kunde ge han vad som helst han gapade som en fågelunge! En glasspinne som gått av, inga problem. Min vänninas pojke Mattias  blev galen om det var det minsta fel på hans glass! Då var det bara att byta med Billy för han brydde sig inte ett dugg! Och det gällde allt! Bara att byta med Billy!  Dom är rara dom små liven! =)


Mina scannade bilder blir ingen toppen kvalitét p.g.a Jack! Jag lyfte upp skrivaren då han hade lyckats fylla skrivaren med saft! Men en jäkla bra skrivare måste det vara för den funkar ändå! =)


Av Veronica - 12 mars 2009 16:40

Livet består inte främst,

eller ens i stort,av fakta

och händelser. Det består

främst av den storm av

tankar som ständigt drar

fram genom huvudet.

Mark Twain (1835-1910)


Av Veronica - 11 mars 2009 13:33

Dagen ägnas åt att fundera varför jag har huvudvärk jämnt! Lite deppigt!  Kan det bero på huset på något sätt? Tänkte göra Maria observant varför jag tänker åka till henne! Helt enkelt så behöver jag ljusterapi tror jag ! =)

Det blir så rörigt i huvudet i INTE mitt hus! Någon som kan tänkas vad mitt illamående beror på? Ja jag är inte gravid såvidare jag inte begåvats med jungru födsel ;-) Är det någon energi åder som är så stark att det påverkar mig på ett negativt sätt? Och jag är inte sugen på att fixa med något heminredning så här nu till våren? Ser ni några spöken eller orber på bilderna? Ja jag knaprar sobril dagarna i ändan för att överleva ;-)


Av Veronica - 10 mars 2009 22:55

Recept

1 liter Filmjölk

4 dl Ljus sirap

4 tsk Bikarbonat

ca 1 kg Rågsikt

(Degen ska vara smetig)

Smörj och mjöla 3 avlånga brödformar eller

avlånga sockerkaksformar.

125grader i ca 1,5 timme längst ner

i ugnen. Jag brukar ha längre. Bara att provsticka!


Sen är det bara att låsa in sig och äta =)






Av Veronica - 10 mars 2009 10:39

Kanske inte stämmer för alla barn. Men jag gick runt med Billy och gungande till Bruce Springsteen, och hög volym dessutom! Runt runt gick jag i tvrummet så det är säkert spår i parketten fortfarande där! Såvidare dom inte slipat om det! =)

Somnade på ett kick och eftersom han inte somnade till någon soft speldosa så behövde jag aldrig tassa på tå för att han skulle vakna heller!

Hur jag/vi gjorde med Jack har jag glömt! Dåligt minne, eller det är ju som dom säger. Gamla människor brukar minnas  vad som hände för 50 år sen men inte vad som hände i går! ;-) Jag älskar att glädja andra med det faktumet! Och jag älskar att håna och vara rolig på min egen bekostnad! =)

Galghumor kan man inte leva utan heller! Mycket man inte kan leva utan!

Ögonfransböjare - diskmaskin - spöken och fjortisar!!!

Dom förgyller min vardag!!

Ovido - Quiz & Flashcards