Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Veronica - 9 februari 2009 17:54

Hittade bilder från Jacks dop. Men vart Billys foton är vet jag inte just nu.

Tänker inte gå ut i förrådet för där är det svinkallt.

Dom är döpta på tredje advent bägge två, passar ju bra när dom är födda på samma dag! =)

Dopet var planerat i minsta detalj och blev helt perfekt!

Bara att hitta vikningen till servetterna tog lång tid det. Man viker så det ser ut som en tröja! På den hade jag en liten vit rosett i siden.

 Blå lyktor, granris i mitten på bordet plus blå julgranskulor. Tårtorna var beställda på café charm,  för det kunde vi glömma att någon hade blå marsipan i den här stan. Blå karamellfärg fanns inte heller att uppbringa. Jag skulle skriva Jack i blå kristyr på pepparkaks hjärtan. Till slut hittade jag i panduro. Små påsar i cellofan med choklad i blankt papper=) bredvid varje kaffekopp. Jag gjorde väl fem stora smörgåstårtor som statens provningsanstalt fick testa innehållet  i .. ELLER HUR DÅ!! ;-)


Jacks egen bok " gästbok" fanns på presentbordet,  naturligvis upp hottad med både bilder och fina texter.  Jag hade gjort egna inbjudningar till dopet med ett kort på Jack. Allt inköptes på Dahlbergs bokhandel ! Ha ha.. jag vågar inte skriva mer snart allt som gjordes. Men det ska ju vara kläder... bla bla bla.. svettigt. För att inte glömma alla tackkort som oxå jag gjorde.

Men jag gillar ju att planera och jag är väldigt noggrand ,vill inte lämna något åt slumpen och hasta ihop något som jag skulle vara missnöjd över. Kanske åt det hysteriska hållet. =) Lätt att det blir för stora krav på mig själv. Men å andra sidan så ska det vara lite press också!!  Jaaa... crazy people have more fun ;-)

                                                  
Mina älskade hjärtan!

 Billy Thomas 960830 3400 gr 51 cm ............Erik Jack 050830 2945 gr 52 cm


Varför inte Jack heter Jack Erik i den ordningen var helt enkelt för

 vi tyckte det lät som .. Jack Erik Marklund  typ någon kusin i Pistvakt..=)








                 


Av Veronica - 9 februari 2009 17:30

I dag tog vi pulkan och gick en sväng för att handla mat till kissarna.

Var absolut inget skönt ute, blåste och var allmänt hemskt att vara utomhus! Jack skrek i pulkan hela tiden " maaaammaaa de båååååsa mig gååå hem" Men väl på konsum var det glömt för han hade några enkronor som han skulle " boppa" i tuggummi automaten. Inte för han gillar dom där hårda stora sakerna.. men det är ju kul att just "boppa"

Nu väntar jag på att klockan ska bli fritidsgård, då är det min dator i flera timmar! =)

Måste lämna in Billys till P så han kan laga den. Skitjobbigt att dela dator!

Jag ska nu gå och ringa ett viktigt samtal...  my king booo bitch!


På återseende mina trogna nyfikna småtroll... =)


Av Veronica - 9 februari 2009 02:24

Ja ja.. någon gång ska jag väl lära mig att sova också! Ingen brådska huvudsaken man mår bra! =)

Och inatt mår jag som en kung! Känns som jag vunnit slaget om ?? ja kommer inte på något slag just nu..slaganfallet kanske . =)

Alltså jag hatar färgen rosa... min mamma var klok nog att aldrig klä mig i rosa när jag var liten ! Men just nu kan jag ana små rosa moln under mina fötter.. fniss!! Detta är ju helt galet faktiskt.

Sover jag gott om natten... ABSOLUT... sover så gott så jag borde skämmas!




Ovido - Quiz & Flashcards