Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Veronica - 11 februari 2009 23:07

Tyvärr så ser det inte så där lysande ut...=(

Tänkte översätta prognosen till Finska, inte för att jag kan Finska men prognosen var inte mer intressant än så!


Av Veronica - 11 februari 2009 15:08

Gäller bara växthus effekten vissa delar av jorden? Är vi ett undantag från regnskog, kritvita stränder och korallgrönt vatten? Menas det att det aldrig någonsin kommer att finnas paraplydrinkar på strandbadet att köpa? För om det nu var -25 grader kallt i morse så måste vi i detta pistade köldhålet vara undantaget från resten av världen!

Hemska tanke att utsläppen från kolverken i Polen sprider sig i södra europa. För det är en stor bidragande orsak till växthuseffekten.Men jag har inte något emot lite varmare. Lite global uppvärmning .. kittlar i tanken!  Och visst fan har jag bidragit med vad jag kan! Jag har minsann dragit mitt strå till stacken! Varje år på valborg har jag rensat vind och källare. Eldat plast,nylonrep,färgburkar och allt du kan tänka dig för att bidra till det omtalade hålet i ozonlagret! Syns det med blotta ögat? Bara en tanke som for genom mitt huvud! =)

Coolt att boka en resa till " hålet" Nästan som safari på andra sidan jordklotet!

Dagen är inte slut än på långa vägar. Och jag har all anledning att återkomma i denna fråga! Om det nu inte blir varmt ute. För någons fel är det att vi stackare inte får komma in i "värmen"


Ovido - Quiz & Flashcards