Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Veronica - 27 februari 2009 12:09

På onsdag kommer en konsult hit. Hon ska sätta upp mätutrustning för att kolla inomhus luften här i huset! Dom hus som berörs är då dom fyra husen efter den här gatan! Sollefteå kommun ringde för en stund sen och berättade det! Som ni vet så finns det massor av gifter i backen vid tvätten! Dom har mätat förut vid dagis men där har det inte varit några problem. Men tydligen så är mängden gift stor och nu ska dom mäta luften här från Onsdag till Fredag nästa vecka! Det är ett jätteprojekt där staten,landsting,kommun och markägaren är inblandad!

Om dom hittar hur mycket skit som helst då? Vad händer då?



Av Veronica - 27 februari 2009 11:23

Det finns i dag 32670 "blogga gratis" i Sverige! Min blogg ligger på plats 48 i dom 100 mest kommenterade bloggarna ! Lite kul då!! =)


Av Veronica - 27 februari 2009 01:41

Godmorgon. Tänkte ändå när jag satt här så sent, lika så bra och säga det då! =)

Dagen startar med att jag ska brusa upp mig på en C-vitamin,ett stort glas då! Sen proppar jag munnen full av piller då! Inga dåliga grejor heller! ;-)

Aerius för allergi mot bloggar!

Nexium i protest mot koffeint fritt kaffe ( bara för jag har)

Solbrun om det blir solförmörkelse!

Hårkontroll för just hår tror jag !

Mineraltablett för att den medföljer i samma lilla påse då!

Antioxidant tablett för jag gillar ordet anti !!

Omega 3 för tre är mitt turnummer!! 

Sen dricker jag kaffe, host kaffe?? Koffein fritt kaffe då och det är inte kaffe. Det smakar exakt likadant. Men dom har tillsatt något man får huvudvärk av! Undra om det gått genom EU:s livsmedelslagar?

Nej nu måste jag sova! Varför varför varför är det tjugofyra timmar på ett dygn när jag behöver tjugoåtta minst!! I mitt nästa liv ska jag vägra att ha ett nästa liv. Jag ska sitta där uppe och äta salt lakrits tjugoåtta timmar per dygn! Ja en och annan nexium också då! =)




Av Veronica - 27 februari 2009 00:22

Har varit och ätit på stan i sällskap av en mycket trevlig person! =)

Efter maten for vi på seans på amuletten! Var bra att det inte var fullt där, dom tar in max trettio stycken på en seans där! Nu har jag glömt namnet på henne som lockade på andarna =) Fanns inte en endaste liten futtig ande till mig! =( Nej mina anhöriga har väl inte tid att vibrera ner till den här nivån! Lata jäklar då! En sak som jag kände hela tiden i det rummet att jag mådde inte bra. Jag var jättetung i huvudet,huvudvärk och ont i ögonen! Kunde inte koncentrera mig, hörde inte riktigt vad hon sa. I pausen gick vi ut därifrån och då var allt som det skulle. Men när jag gick in dit igen så kändes det helt snurrigt! Kan mina anhöriga haft en jäkla hangover?? ;-) Kul för dom då!

Nu köpte jag två stenar som jag har i sovrummet.

Den lila är Lepidolit och den som är orange heter Karneol!


Karneol skyddar mot avundsjuka, rädsla och hat och hjälper oss att släppa sorg och ledsamheter. Den hjälper oss att se sambandet mellan känslomässiga tillstånd och vårt inre Jag. Budskapet den bär är att eftersom Du är kärlek finns det inget annat att göra för Dig än dela med Dig av den kärleken.
Stjärntecken: Kräftan, Lejonet och Oxen
Chakra: Navel


Lepidolit

Bra  när du är rädd att släppa taget, när du vill och behöver ha full tillit till livet självt och låta dig stiga eller falla i oändlighet. När du reser genom förflutet liv och möjliga framtider på din väg till ett nytt liv, ett nytt tänkande, en ny existens, ett nytt jobb, en ny partner kan du få stöd av lavendel-lepidoliten. Den viskar lugnande ord, smeker dig över huvudet och viskar: ”Även detta kan du gå igenom”.
Chakra: Hjässa



Ovido - Quiz & Flashcards