Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Veronica - 14 februari 2009 23:51

Lite bättre i min förkylning.. igår var det inte så där jättekul!

Nej nu ska jag dricka kaffe mitt i natten!!

Tjingeling på en stund!!

P.s Ovanstående kriterier är min personliga åsikt om en människa som jag

känt!! Om någon undrade vad min förkylning hade med narcisster att göra =) D.s

Av Veronica - 14 februari 2009 14:28

Det jag vet om linser bör inte någon exprimentera med! =) Jag tar inte ansvar för om du testar att göra likadant. Det är helt upp till dig själv!

Hemligheten, kanske dumheten är att jag aldrig aldrig under flera år varit utan linser i ögonen! Jag har dom alltid,till och med när jag sover! Jag byter dom kanske var fjortonde dag, ibland går det tre veckor innan jag byter! Linserna jag använder är endagslinser.Jag tror inte det är någon skillnad på månadslinser. alltså såna man har i en månad dygnet runt och tar ut efter en månad! Enda gången på året jag kan få problem med dom är när det är knök fullt med pollen i luften under våren. Men annars så funkar det hur bra som helst. Billigt blir det också =)

För att jag dissat glasögon är för att jag inte ser ett skit utan glasögon, och hur gör man då när man ska sminka sig? mmm...svårt att göra det med glasögon på näsan!

+4,50 på båda ögonen säger väl en hel del =)

Av Veronica - 14 februari 2009 14:12

Nu ska Billy köra cross med Felix. Han har tjatat och tjatat hur länge som helst nu. Den har varit trasig men är nu fixad. Tror Billy skulle kunna hoppa över julafton och hellre köra cross! Men det är ju faktiskt härligt väder i dag och inte så där jättekallt.Dom får det nog hur kul som helst!  Jag och Jack ska ut och åka lite pulka. Han är lättsam han.. och inte så dyr i drift ;-)



Av Veronica - 14 februari 2009 12:12

Höll på att glömma bort denna dag! Tills jag fick en puss i ögat och linsen blev nedkletad med allehanda saliv! =) Tänkte i ren iver skriva Amerikanskt påklistrad skit då det inte kändes helt rätt. Var tvungen att kolla upp det där riktigt. Engelskt-Franskt påhitt då!! Lite snabbt då...Ingen vet med säkerhet vem detta helgon Sankt Valentin var! Och många martyrer med namnet Valentinus finns dokumenterade men det finns inget konkret känt om dom! Någon gång under medeltiden så blev det en sed att skriva dikter på rim till sin käresta. I Finland kallas denna dag för vändagen! I Sverige lanserades denna dag på -60 talet genom den Amerikanska kulturella påverkan! Ha.. lite rätt då om min reaktion i början! ;-)  Och nu orkar jag inte fördjupa mig ytterliga i det! =) Det enda jag kan säga att det var på - 90 talet som  Valentin dagen satte fart och naturligtvis i kommersiellt syfte, som allt annat! =)


Jag har faktiskt skickat tre Alla hjärtans dag presenter i dag! =)

En norrlands guld till en kille.. en vit badanka med röda hjärtan till en tjej.. en frozen strawberry margaritas till en annan tjej!


Själv önskar jag mig ett nytt duschdraperi... men det tror jag inte jag får! =(


Ovido - Quiz & Flashcards