Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Såld

Av Veronica - 25 februari 2009 16:26

Den röda missen är såld nu! Tänkte på en person nu.. dumt om du gav bort mina missar! Det betyder otur och katter har ett värde, men det visste ju inte du nä !! Och mina hade kostat en hel del i både tid och pengar! Jag håller dom inne denna gång =)


 
 
Ingen bild

tänk

25 februari 2009 17:22

Du måste vara helt jävla dum i huvudet! Är för fan ingen som tage dina jävla katter.
Vad skulle du själv gjort om du fick reda på att det bodde 3 kattungar på ett ställe och dom vare där jätte länge? Självklart tog denna tjej reda på dom och hon gav dom ett hem/mat m.m och de är väl en bra sak? Eller kanske du hade tyckt det vore bättre om dom dött där bara för att denna människa inte skulle haft dom? Och din såkallade omtalade lapp hade du inte ens hängt upp då att du saknade kattungar/katter. Du flyttade och bodde där bra länge innan du ens la ner energi på hitta dina katter som DU LÄMNADE när du flyttade. Tycker du snarare ska tacka denna tjej som gav dom ett hem istället för och smutskasta henne på din blogg som om hon vore världens idiot. Du beter dig som du vore 14år och verka vara ute efter att skapa en massa intriger och snack. Brist på uppmärksamhet eller vad handlar de om? Ensam kanske? Kanske är de här ditt sätt att känna att du finns.

 
Ingen bild

Anki

25 februari 2009 19:14

Hörrö Jessica Huss ! Haru helt söpe bort hjärnan ?

 
Ingen bild

vea

25 februari 2009 19:25

Ja dumskalle vad skulle du gjort själv??????
Men svar kan du få här!!

Nr1. Jag skulle ha tagit in dom. Jag skulle ha satt upp lappar. Annonserat i tidningen. Ringt djurhemmet!

Nr2. Det var visst någon som tog dom! Eftersom vederbörande inte besvärade sig vems det var!

Nr3 Hon visste redan efter en vecka vems katterna tillhörde!( kan publicera det igen)

Nr4.Självklart ska man ta reda på kattungar som ligger ute och inte verkar ha någon mamma i närheten!!

Nr5.Jag trodde dom redan var död!Instängda någonstans. Tills jag såg dom på bilddagboken!

Nr6.Jag hängde upp lappar på konsum och Ica. Och jag pratade med allt och alla om det. Men ingen verkade ha sett dom!

Nr7.Jag flyttade in här i Augusti och kattungarna försvann härifrån där jag bor nu!!

Nr8. Satan vad fel du har.

Nr9. Tänker inte tacka någon .. och speciellt inte henne!

Nr10. Smutskastning har hon redan gjort på mig. Karma.... bita sig själv i röven heter det.

Nr11. Nej jag är inte fjorton, faktiskt några år till då!

Nr11 Intriger verkar du stå för!!

Nr12 Uppmärksam fick jag just nu av dig,sötnos!!

Nr13 Ensam? nej snarare skulle vilja vara det lite mer!

Nr14. Att jag finns?. Snarare att jag skulle vilja vara lite mer osynlig. Lite hemlig!

=)


Nr7

 
Ingen bild

Tycker allmänt.

25 februari 2009 19:36

Tyvärr så är de inte hon som skreve.. Och anser inte att jag ska måsta presentera mig heller. Ja har sagt vad jag tycker och vet att jag har rätt i de jag sagt. Tänker inte sitta och intriga här utan jag tycker bara att Vea kan sluta skriva och bete sig som hon vore en barnunge utan mer i den åldern hon är i en blivande 40åring beter sig inte hur som helst. Tycker hennes kommentarer om de här med katterna börja bli uttjatat och jävligt löjligt. Vissa kanske inte ska ha djur när dom inte kan hålla koll på dom och ta hand om dom helt enkelt.

 
Ingen bild

Inse sanningen

25 februari 2009 19:37

Du är psykiskt sjuk och behöver hjäp.

Punk slut.

 
Ingen bild

Anki

25 februari 2009 19:40

Men har Jessica Huss söpe bort skallen eller inte ? Jag har nämligen hört det, och det man hör i Långsele brukar ju vara sant.

 
Ingen bild

Ditt problem

25 februari 2009 19:41

Du är ju helt rubbad i skallen. Dina jävla katter som försvann hittades strax bortanför din förra bostad så inbilla dig mer. Du lämnade dom, är de så svårt och stå för? Du är inget att diskutera med för du är så jävla slut i huve så få in nått där är meningslöst. Tro att du är så jävla bra då och lycka till! Håll koll på dina djur den här gången så ska du se att de blir bra.

 
Ingen bild

Utse sanningen

25 februari 2009 19:41

Jag är sanningen, sluta misbruka mitt namn tack !

 
Ingen bild

sara

25 februari 2009 19:44

Katter som bott länge på ett ställe brukar varndra tillbaka ett bra tag efter en flytt. Så funkar katter.

 
Ingen bild

sara

25 februari 2009 19:46

Glömde i min iver...det finns katter som vandrat flera mil tillbaka till gamla hemmet, men för den skull är dom ju knappast övergiven. Vet du som gnäller om dessa katter hur en katt fungerar egentligen ? Vilka instinkter som driver dom ?

 
Ingen bild

vea

25 februari 2009 20:56

Ha ha.. Visst och när man är tjugo år då fattar man inte bättre än så? Dom försvann härifrån där jag bor nu. Den 6 sept försvann dom. Tror inte den nya ägaren av huset hade några fem kattungar hos sig den 6 sept! Har jag bett dig avslöja vad du heter? Inte intresserad vad du är döpt till!
Jag hade två tjurskallar till katter som gärna gick tillbaka till sitt gamla hem. Men det är inget konstigt med det. Katter brukar göra så! Tro att jag är bra? Ja det är väl ingen hemlis att jag är det!! Sen om du tycker jag är tjatig så är det inget mot för vad jag kan bli!! Gör väl vad jag vill. Precis som du som orkar bry dig!

MMMMMarabou..

 
Ingen bild

postis per

26 februari 2009 15:27

Varför knackade inte den som tog/hittade dessa kattungar på i huset där den nye ägaren bor och fråga om det kanske var dennes ungar ? Är saken polisanmäld eller sopar ni det mesta under mattan i eran by ;)

 
Ingen bild

snorhild

26 februari 2009 15:28

Passa Elof kommer å slår dig med batongen Jessiiiiii !!!

 
Ingen bild

sollebo..

26 februari 2009 15:41

är inte förvånad att den där människan tog katterna hon visste säkert vems det var när hon gjorde det.
hon jessica är väl inte känd för att vara så smart,för många öl har skadat den skallen.....

 
Ingen bild

förvånad

26 februari 2009 15:45

Konstigt...
Läser vad signaturen "Ditt problem" skriver.
Katterna hittades vid personens förra bostad,men varför i hela friden hör man då inte av sig till äagern och talar om att dom hittats?
Det du skriver bekräftar ju bara att du visste vems katterna var när du tog dom.
Jag skulle gjort en polisanmälan om jag var du Vea....

 
Ingen bild

snorhild

26 februari 2009 17:42

Va säger du ? En alcholist..ha ha ha, kan du inte stava eller äru full på riktigt.

 
Ingen bild

hmmm

26 februari 2009 20:05

Huvudsaken är väl att katterna mår bra?
Jag förstår att Vea vill ha tillbaka sina katter, djuren är ju faktiskt en del av familjen men hellre att hon som tog dom gjorde det än att dom va ute och frös och va hungriga.. Eller har jag fel?

 
Ingen bild

öööm

26 februari 2009 20:09

Hur kan katter som har ett hem vara hungriga då dom får mat flera gånger per dag ???????? Ja, du har väldigt fel i ditt uttalande. Sen när är det helt ok att sno folks husdjur ? Så jävla stort är inte långsele så folk inte vet vem som äger vad där.

 
Ingen bild

hmmm

26 februari 2009 20:17

Som jag har fattat så hade dom varit ute länge när tjejen som tog dom tog in dom. OM inte fallet är så så ber jag om ursäkt öööm

 
Ingen bild

öööm

26 februari 2009 20:24

Du är ursäktad. Och du, man ska inte tro allt man hör. Jag tror knappast Jessica Huss suttit på Klockargatan och spanat i dagar, dessutom visste hon vem som ägde dom eftersom det satt lappar på affärena...som hon ignorerade.

 
Ingen bild

hmmm

26 februari 2009 20:27

Okok, man lär sig nåt nytt varje dag..
Men i vilket fall som helst tycker jag att det är huvudsaken att katterna mår bra.

och du, ja e bäst; dags att börja plugga lite på det svenska språket?

 
Ingen bild

haha

26 februari 2009 22:48

Troligtvis fröken Denise som skrivit..hon är expert på det svenska språket ;))

 
Ingen bild

vea

27 februari 2009 00:08

Är det krig här??
Ska jag skicka efter lite scud missiler och tomahawk robotar på nätet eller duger det med tomater och ägg?? =)
Nej jag kommenterar inte mina inlägg! Jag behöver inte ha någon som håller med mig! Fritt fram och tycka vad man vill. Men ni behöver ju inte spåra ur va?

 
Ingen bild

Eva

27 februari 2009 07:41

Måste tacka för en kanonblogg, som jag läser varje morgon, bland många andra, men denna morgon blev jag faktiskt lessen, alla dessa omogna kommentarer från förmodligen omogna människor som inte har ett eget liv, eller? Jaja man kan ju inte annat än småle, otroligt vackra katter har du, beundrar dej för dom är speciella! Detta om dina katter som Jessica enligt alla gick på byn och stal så får du gärna komma och hämta dom, men tycker du ska ta reda på lite mer om hur det gick till, prata med de boende på stationsgatan bakom ica, prata gärna med pappan för det var han som hittade dom, eller hur jag nu ska uttrycka mej för att det ska bli rätt! Ha det bäst i vårsolen,,,

 
Ingen bild

Anna

27 februari 2009 09:57

Kattungar i den åldern är inte feta kissar. Man kan inte jämföra 12 veckor kattungar med katter som är ca 6 månader. I den åldern så är dom rangliga tonåringar. Ungar i den åldern fajtas om mat, det ligger i deras natur. Katter är inga gossedjur om du trodde det. Katter styrs av instinkter och drifter som människan ej kan ta ur dom för dom vill det ska vara på ett visst sätt. Hade du tittat på en hundvalp som är ca 6 månaders, så hade du sett att dessa har helt annan kroppsform än kattungar i den åldern. hundvalpar är mulliga/tjocka ända tills 1 års ålder ca.

 
Ingen bild

vea

27 februari 2009 10:39

Svar till " Löjlig" Tror du på fullaste allvar att det är jag som sitter i skepnad av flera olika namn och gör inlägg? Har du tänkt på att du i vilken blogg som helst kan gå in och göra vilka skit kommentarer du vill? Insatt eller inte spelar ingen roll! Men du kan ju inte skriva att det är omoget att skriva si och så, när du i nästa mening gör exakt likadant? Lilla vän, kanske du ska hålla dig till ämnet och inte göra massa påhopp? Läs ditt eget inlägg igen så kanske du förstår vad du själv skrivit!

 
Ingen bild

Denise

27 februari 2009 10:59

Ursäkta mig, men vem fan dra in mig i deras jävla förbannade kattskits jävla bråk?
har hållt mig utanför så gott jag kan! tycker hela situationen är fucked up! tack

 
Ingen bild

vea

27 februari 2009 11:05

Svar till "Eva" Ja äntligen tittar den där gula varma saken fram! =)
Kanske jag kan sluta med "solbrun" då!
Tycker inte det är min sak att ta reda på fakta! Och vilken fakta? Omständigheter?
Jag blev påhoppad i en blogg och uthängd som " störd " för att jag hittade dom på bilddagboken. Det är det som stör mig så förbannat! Det är ungefär som jag ska be om ursäkt att jag inte hade gps på katterna!
Du vet väl själv hur ofta din katt gick hem till mig( den röda stora)! Försvinner ett husdjur så rycker man inte på axlarna och tycker so what!Men jag ringde väl dig och du kom alltid och hämtade "tjurskallen" =)
Jag tänker inte ta att jag inte gjort si och så och att jag lämnat dom.Och sen att jag är störd och att min son blir indragen i något jag inte vet vad det handlar om!
Skulle varit mer ok om jag inte läst att hon visste vems det var men struntade i det! Ha det gott i vårsolen. Själv ska jag försöka ta ned julgardinerna.. hmmm ;-)

 
Ingen bild

vea

27 februari 2009 11:11

Svar till "Denise" Kollade upp på internet. Det finns 3153 Denise i Sverige. Ja tre män också! Vem är du??

 
Ingen bild

vea

28 februari 2009 16:53

Blev upplyst om att detta inlägg " mest kommenterade" Ligger på 21:a plats i mest kommenterade! Skärp er eller vill ni hamna på första plats och skämma ut er?? =)

 
Ingen bild

Odlarn

1 mars 2009 00:15

Ja det vill vi, eller dom menar jag....Ska man aldrig få ha kul i Långsäl ? Ja tro jag FLYTTT ! Ska man då flytt till solläftäää...? ge mig råd ?

 
Ingen bild

nån

1 mars 2009 22:52

Ja tyck vi flytta vea nånstans.....
Så fort som möjligt...
Eller binder fast hon vid ett gods tåg söderut....

 
Ingen bild

Odlarn

3 mars 2009 17:59

MEN PLEASE...du tog orden ur munnen på mig..nästan.

Jag hade föreslagit detta: eftersom Jessica som nu hon heter enligt er, tog ungarna, så kanske hon ska ge ägaren ersättning ? Ungarna skulle väl säljas ( tror jag)...ge Lortfot pengar hon skulle sälja dom för x antalet ungar så är ju hela skiten ur världen.

 
Ingen bild

Annmarie

3 mars 2009 18:01

Hur gamla var ungarna då dom förvann ?

 
Ingen bild

Sara

3 mars 2009 19:06

MEN PLEASE !

Jag tror det var fler än 2 kattungar, typ 4 eller 5 eller nåt sånt. *Vem rättar MIG ?*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - Torsdag 14 mars 23:30


Härligt väder i dag med massor av sol    Beställde färdtjänst och åkte med mamma till stan för att kolla in nya KappAhl.  Jättefint, fräscht, stort och snygg inredning tycker jag 😄. Shoppade klänning, top och byxor .   Är lycklig att äntl...

Av Veronica - Lördag 9 mars 22:43


    Mitt söta barnbarn som jag inte sett sen julafton    Dagen har varit bra med guld av Frida Karlsson på fem milen, vilken kross    Arne var hit och tog bort kallrasskyddet i fläkten, mätte för ny duschstång och tog med trasigt spröjs till m...

Av Veronica - Lördag 2 mars 14:28

  Sov till halv nio så skönt. Vaknar alldeles för tidigt alla andra dagar. Har inget vettigt att göra ändå på dagarna. Tittat både på skidskytte och längdskidor, lyssnat på podd och pratat med syrran i telefon.Nu befinner hon sig på scandinavium o...

Av Veronica - Fredag 1 mars 13:53


    Ja några chanser till ska jag ge bloggen . Soligt och fint ute och jag väntar på Jack som är med mamma och Stefan och handlar.  Väntade och väntade på ssih som skulle komma kl 11 för prover inför tisdag. Då blev det ändrat till måndag k...

Av Veronica - 21 april 2021 23:11

   Härlig tur med kaffe och bullar. Rödskägg vid Ångermanälven.    Stormen gick hårt åt i skogarna. Bra att dom rensat upp nipleden så vi kunde ta oss fram      ...

Ovido - Quiz & Flashcards